Friday 4 November 2011

儲蓄習慣

今年一月大佬小一開學頭一日, 好興奮可以自己帶錢返學買茶點 (小息時間早上10). 
我們之前已經千叮萬囑叫他要買能填飽肚子的, 汽水薯片都不可以買
.
結果開學第一日, Daddy在學校裏離遠監視, 發現他將我們給他的錢買了凍橙汁, 啫喱和凍美祿, 全部都是又甜又不飽肚

自此我們決定他不適宜帶錢上學, 因為他未懂節制和判斷, 所以我每日都自備麵包蛋糕之類給他做茶點
.
本來沒零用錢囝囝並不太介意, 問題是他有幾個同學仔每日都帶很多錢返學 (幾蚊到幾十蚊玻紙不等, 現在的家長們也太放緃小孩了吧!), 每次小息都不停買零食 (凍飲, 薯片等), 也會去校內書店買貼紙玩具, 囝囝就很羡慕, 有時他的同學仔也會買多一份送給囝囝但我們覺得這樣不太健康, 每次都叫囝囝將物品交還給同學, 囝囝當然很失望, 但我們希望他明白不可以亂收禮物, 而且他的同學亂花錢也是不應該

最近我和Daddy商量過覺得應該讓他學習自己管理零用錢, 讓他建立對金錢的正確觀念, 所以決定開始每天給他零用錢,  但仍然維持每天自備茶點我告訴他: "你每日都要將帶去的茶點食完, 如果有需要才買東西吃或喝如果你的零用錢沒用完, 每天剩下的可以存起來, 以後用來買自己想要的東西."  希望這樣可以訓練他的自制能力和學習儲蓄
.
於是就買了錢罌給大佬, 讓他把每日剩下的零用錢放入去儲起來到現在為止, 他真的是每日都把茶點食完, 零用錢一分也沒用的帶回來看來這方法行得通
.
現在買東西給兩個囝囝都要一式一樣買兩份, 不用爭所以就算細佬沒零用錢也要買給他兩兄弟收到angry bird 錢罌好開心, 還要我立刻給錢他們放進去
.

細佬不明白錢罌是什麽, 以為是玩具, 錢可以反複放入再拿出後來發覺原來有入冇出, 居然想到找來一條膠條想將錢挖出來.





當我對大佬解釋零用錢的用法和儲蓄時, 細佬在旁邊說: "I also want money."
: "No, you don't need money."
細佬: "But why 哥哥
has money?"
: "Because 哥哥
is in primary school and you're only in kindergarten.  Kindergarten children don't need to bring money."
細佬: "So what about 妹妹 (即香港的表姐仔
)?"
: "She's also in kindergarten so doesn't need money in school."
細佬: "
".

.
.
.
.
以為細佬明白了
...
細佬
: "But I want money!"
發錢寒!

9 comments:

  1. 小朋友真係好得意
    [版主回覆11/08/2011 14:55:11]細路仔唔曳時係好得意既, 曳時就...

    ReplyDelete
  2. 哈哈....細佬好可愛....!!!! 哥哥的同學仔竟然有幾十蚊坡幣帶回學校...很誇張呢....P.1 only...那裡需要用這麼多錢呢!!! 家長寵壞了....幸好哥哥現在建立好的習慣...不然更麻煩!!
    [版主回覆11/08/2011 14:58:23]呢邊啲細路好誇張架, 我聽過朋友講話某名校小學其中一個小朋友屋企門口放隻大兜, 入面全部係50蚊紙, 小朋友要既自己拎就得嘞.
    希望囝囝佢學識蓄錢同明白錢唔係咁易得到啦.

    ReplyDelete
  3. 細佬真係可愛到暈囉...不過係真架,小朋友又唔可以唔俾零用錢,配上家長既指導,佢地反而可以好好學會怎麼理財...我以前媽咪都無俾我零用錢架,就係見好多同學仔有錢買野食,我走去偷阿媽D大銀...但果陣P1又單純個人喎...諗住偷左放定喺PE褲就萬無一失...點知朝早媽咪幫我著衫時,一拎起條褲,聽到有聲就穿哂煲!!!之後...媽咪當然梗係繼續唔俾零用錢...所以講真...喺結婚前,我都無咩saving...成日忍唔住洗鬼哂...好彩之前既ex有遠見,迫我買份儲蓄保險咋...
    [版主回覆11/08/2011 14:59:54]我哋就係發覺大佬會好想去拎/用人啲錢, 所以寧願俾錢佢學儲蓄好過佢最尾去偷囉.

    ReplyDelete
  4. I want money too!
    [版主回覆11/08/2011 15:00:38]Haha, everyone wants it!

    ReplyDelete
  5. 噢!地利 Oh!tria5 November 2011 at 04:39

    細佬講o個陣有冇兩眼發光??
    [版主回覆11/08/2011 15:01:07]咁又冇喎, 因為佢都未明錢係乜, 只係人有我有啫.

    ReplyDelete
  6. 哈哈, 細佬好可愛呀~
    [版主回覆11/08/2011 15:02:26]細佬成日知啲唔知啲, 講嘢好好笑.

    ReplyDelete
  7. 我都無比囡帶錢回校的, 我覺得不需要羅, 佢有同學又係帶好多錢回校買野食, 燒賣, 薯片, 汽水.... 呢d對小朋友都唔好既食物, 而且會令到佢地覺得錢太容易得到...
    [版主回覆11/08/2011 15:06:51]我都覺得唔需要帶錢, 但其實學校係叫家長俾錢細路帶返學架, 所以人人都會帶錢, 囝囝一個冇帶錢就變咗好慘, 變得仲見錢眼開同貪心. 所以唯有俾佢帶錢 (都係五毫子一日啫)當學儲蓄囉. 下年如果佢開始返課外活動後, 放學後要留低, 就一定要俾錢佢架嘞, 因為要買午餐食嘛, 呢邊唔似香港可以訂飯, 要自己去canteen買架.

    ReplyDelete
  8. 為食加菲netnet8 November 2011 at 14:14

    這個方法真係唔好bor, 我暫時都未比零用錢二小姐回校, 老師們都不讚成小一就帶零錢, 但她的同學又是咁囉..帶咗..買埋...所以...有時家教..講之外都真係要想d方法..要另佢地明白..未必人有我人..人做我又要做..
    [版主回覆11/08/2011 15:07:20]我都覺得唔需要帶錢, 但其實學校係叫家長俾錢細路帶返學架, 所以人人都會帶錢, 囝囝一個冇帶錢就變咗好慘, 變得仲見錢眼開同貪心. 所以唯有俾佢帶錢 (都係五毫子一日啫)當學儲蓄囉. 下年如果佢開始返課外活動後, 放學後要留低, 就一定要俾錢佢架嘞, 因為要買午餐食嘛, 呢邊唔似香港可以訂飯, 要自己去canteen買架.

    ReplyDelete
  9. I love them !!
    [版主回覆11/08/2011 17:35:28]得閒過嚟同佢哋玩啦.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...