Wednesday 25 August 2010

出土文物

今日雅虎儍咗, 留言有時唔駛輸入密碼, 跟住突然間我個blog消失咗, 嚇得我呀. 

好彩一陣間個blog又完好無缺咁開得番.

搬屋時揾番好多好耐冇見過既嘢出嚟, 直情可以用出土文物來形容. 

呢set茶壼是好朋友當年由英國郵寄來的結婚禮物, 十年來都未用過.  真係好靚, 只係daddy對茶沒興趣, 沒有閒情日誌去嘆茶.


送我這禮物的那男生是香港人在英國讀書時識的, 和我同年同月同日生, 又叻又靚仔, 和我非常投緣, 可惜一點火花也沒有.

除了舊禮物, 亦有我中五時的紀念冊.  我的班主任寫了: "你處理事情比對人的能力强, 以後不妨考慮做研究".  我從來沒注意到這句, 廿幾年後的今日我真的選上研究為我的職業, 想不到他能一語中的, 太神奇了.  有機會要和他聯絡上, 一定要告訴他以前在我的紀念冊裏的預言是多麼靈驗, 我相信他自己可能也忘了曾經寫過那一句.

4 comments:

  1. this is a very nice pc... i do have my own collection of Japanese Matcha Tea Bowl :)

    [版主回覆08/27/2010 09:34:00]I also have some traditional Chinese teapots but again they're permanently in boxes up on the highest shelves.  Most Singaporeans are just not into tea.

    ReplyDelete
  2. 我都好想有啲類似紀念冊,成績表之類既野在我家出土。咁我可以懷緬一下以前...
    [版主回覆08/27/2010 09:33:00]所以都係覺得以前寫信比依家電郵好, 以前啲信, 紀念冊可以拎番出嚟睇, emails 如果server 有時隨時都會唔見晒.  呢個年頭仲有冇人寫紀念冊呢?

    ReplyDelete
  3. dont waste it, take it out and flaunt it... dont let it go to waste... this is what i did for my precious bowl   and not forgetting you can get it frame up too
    http://hk.myblog.yahoo.com/hanriktan/article?mid=3101
    http://hk.myblog.yahoo.com/hanriktan/article?mid=3102
     
    [版主回覆08/27/2010 15:09:00]Wow, that's really impressive.  It's a clever way to display your precious items and most importantly it seems to be dust free. My collections aren't as exquisite as yours so it'd look silly to frame up the same way. 

    ReplyDelete
  4. no la.. as long u treat your item precious.. it is forever precious lor

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...