Friday 10 June 2011

banana muffin 香蕉蛋糕

呢篇打第二次了, 第一次打好後俾yahoo食咗, 遍尋不穫, 希望yahoo今次唔好咁為食啦, 我唔會打第三次架.

收在草稿匣好耐, 唔記得幾時整的香蕉蛋糕, 跟了Vanlily 的Chef Bo食譜.

用了兩隻已出梅花點的香蕉, 超香香蕉味.



最鐘意呢個食譜只需梳打粉(baking soda), 不用發粉(baking powder).  我對發粉有些少抗拒, 因為有時加了發粉整的蛋糕出來會帶苦味.

上網查一查, 梳打粉原來是sodium bicarbonate, 遇熱會釋出二氧化碳, 二氧化碳膨脹就會令蛋糕鬆發.  如果麵糊中含酸性成份, 梳打粉亦會和那酸性成份產生發學作用, 一樣會釋出二氧化碳.  所以如果麵糊中有足夠酸性成份如buttermilk, yogurt 之類, 齋用梳打粉都可以.  但因梳打粉本身受熱至80度左右就會分解釋出二氧化碳, 所以就算麵糊中含酸量不多, 亦都會有膨脹作用, 只是可能會升得不夠高.  好似這個香蕉蛋糕, 每個muffin杯就要加比平常多的麵糊.

發粉的主要成份其實也是梳打粉, 只是添加了些如塔塔粉的酸性化學成份.  發粉溶於麵糊中後, 梳打粉和那酸性化學成份就會產生發學作用, 釋出二氧化碳, 所以適用於本身酸性低的麵糊.  點解加了發粉整的蛋糕有時會帶苦味? 原因在於如果麵糊本身帶酸性, 梳打粉會和麵糊中的酸性材料產生發學作用, 發粉中原有的酸性化學成份就會殘留於蛋糕裏, 令成品有苦味.  所以如果蛋糕材料中含有酸性成份, 發粉用量就需要減低.


食譜來自Vanlily yahoo blog.

食譜 (5個大muffin)

香蕉 2根約180g
 70g
牛油 85g
1
高筋粉 150g
梳打粉 2g
3g
合桃 80g

1) 溶牛油後, 加入糖拌勻, 靜止數分鐘
2) 加入蛋和壓碎的香蕉蓉拌勻
3) 篩入鹽, 高筋粉, 梳打粉及合桃, 以切伴方法拌勻
4) 180c, 20-30mins至熟

因為食譜沒有泡打粉, 麵糊可唧滿一點
Chef Bo提到, 做好吃的香蕉蛋糕只有一個秘訣, 就是用已出梅花點的熟透香蕉!

9 comments:

  1. 不錯不錯,支持樓主~~~

    一女同學黑了些,她男友又太白了些,有天宿舍裡得毒舌天後突然對她冒出一句:“你們這樣不行,你們會生出斑馬來的”
    董卓欲試手下忠心,召眾臣會於室,使貂嬋裸胸塗墨舞於室中。 忽,燈滅,目不及物,傾爾,燈亮。 卓視眾臣手皆黑,唯呂布手白,卓欣然曰:布,忠臣也。 布笑,露黑齒。 鴻杰 美食天堂 食譜 電玩遊戲 歐洲旅遊 東南亞旅遊 汽車零件買賣 內視鏡隆乳 網際傳媒 台中搬家 工業用電腦 electronic fuses suppliers 紅酒 電纜線 電波拉皮 高雄亞信 東京旅遊 台中機場接送 動漫卡通

    ReplyDelete
  2. 你的文章寫得好好哦~~~ 有機會來我家逛逛喔

    2008經濟危機,找工作特別難,好不容易有一個不錯的公司約我面試了。   主考官問我:“哪年畢業的”   我本來是要說2000年的,結果一激動說成“兩千年前”   主考官一愣,竟然說:“喔,是孔子的學生吧?” 夏令營 辦公室 婦女整形 水刀抽脂 日本訂房 外勞 外勞仲介 隆乳 包車旅遊 商務洽公 台中餐廳 台中特色美食 台中美食 攝護腺肥大 攝護腺癌 硨磲 seo 女性創業 隆鼻 隆乳 墊下巴

    ReplyDelete
  3. 我就沒有那麼講究, 我有時用自發粉, 因為已包含了 baking agent。 其實做雪芳最好。
    [版主回覆06/14/2011 10:36:00]我都係鐘意整雪芳, 無添加, 仲感覺冇咁肥.

    ReplyDelete
  4. 好有學問呀,以前讀書學過,比返哂老師lu...
    [版主回覆06/14/2011 10:35:00]哈哈, 我都係俾番晒老師, 要上網查先識咋.

    ReplyDelete
  5. 發粉同梳打粉都係添加, 都唔係好野啦!
    [版主回覆06/14/2011 10:34:00]你終於番嚟喇!  係呀, 兩樣都係添加, 但有時都無可避免要用, 盡量用少啲囉.

    ReplyDelete
  6.  chiffon is the BEST.... no butter for me
    [版主回覆06/15/2011 18:50:00]I agree!

    ReplyDelete
  7. 無敵の部屋14 June 2011 at 12:15

    真係好啦......過來上了一課化學課哩 !! hehe....不過我都唔係幾明.....
    我中學時選文科的, 對理科的沒有什麼天份.....跟白痴一樣
    [版主回覆06/15/2011 18:50:00]唔駛明晒, 知道幾時可以用少啲, 幾時可以唔用咪得囉.

    ReplyDelete
  8. Pandora 香傭講法文14 June 2011 at 15:41

    睇到都香噴噴!!
    [版主回覆06/15/2011 18:51:00]啲香蕉味真係好香, 所以一定要用熟要幾乎爛的香蕉來整蛋糕.

    ReplyDelete
  9. 噢!地利 Oh!tria25 June 2011 at 07:18

    哈哈!因為大好味,yahoo食咗.
    [版主回覆07/04/2011 09:53:00]估唔到yahoo仲為食過我.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...